Seria-legenda pośród FPS-ów, która w tym roku została na nowo obudzona do życia miała swoją premierę 13 maja 2016 roku. Do tej pory jednak nie otrzymała ona wsparcia dla konfiguracji multi-GPU. Za niedługo ma się to jednak zmienić.
Jak poinformował Tiago Sousa, Lead Programmer w id Software, brak wsparcia dla konfiguracji wielu kart graficznych jest spowodowany cieniami, które ograniczają skalowanie się kart połączonych w SLI. Wcześniej krążyły plotki, iż id Tech 6, czyli silnik, na którym opiera się najnowszy Doom, w ogóle nie wspiera SLI, jednak jak widać zostały one właśnie zdementowane - problem leży gdzieś indziej. Nie zostały podane informacje jak sprawa wygląda z CrossFire. Należy wspomnieć, że również możliwość wykorzystania API Vulkan nie została jeszcze udostępniona w publicznej wersji, a sama gra miała niską wydajność na R9 390/X względem odpowiednika z obozu Zielonych.
Jak widać, przed id Software czeka jeszcze trochę poprawek i implementacji zanim Doom będzie mógł pochwalić się wsparciem dla konfiguracji z wieloma kartami graficznymi. Póki co nie wiemy kiedy konkretnie wsparcie dla SLI zostanie udostępnione, ale miejmy nadzieję, że nie będziemy musieli długo czekać.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do: Doom za niedługo będzie wspierać SLI