Globalny rynek smartfonów w drugim kwartale 2023 r. kontynuował trend spadkowy, co wynika z oddzielnych raportów opublikowanych przez firmy analityczne Canalys i Counterpoint. Zaskakująco jednak widać ożywienie w segmencie urządzeń premium.
Sprzedaż smartfonów spada od 8 kwartałów.
Według Canalys, dostawy smartfonów zmniejszyły się o 11 procent w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, natomiast Counterpoint odnotował spadek sprzedaży o osiem procent w tym samym okresie. Niezależnie od tych spadków, firma Samsung utrzymywała znaczną przewagę na rynku. Dane Canalys wykazały, że Samsung zdobył 21-procentowy udział w rynku, a według Counterpoint - 22-procentowy. Drugie miejsce w obu raportach zajęła marka Apple, osiągając 17-procentowy udział w rynku. Trzecie miejsce należało do Xiaomi, które według Canalys miało 13 procent rynku, a według Counterpoint 12 procent. Obie firmy badawcze również zgadzają się, że Oppo zajęło czwarte miejsce, zdobywając 10-procentowy udział w rynku.
Sprzedaż nowych smartfonów ciągle spada poza... segmentem premium, który zaskakująco ma się całkiem nieźle.
Według danych Counterpoint to już ósmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano spadek sprzedaży smartfonów w porównaniu z rokiem poprzednim. Użytkownicy coraz dłużej korzystają z urządzeń, wydłużając cykle wymiany. Co więcej, segment rynek urządzeń odnawianych prężnie się rozwija, zwłaszcza w niższych segmentach.
Co piąty sprzedany smartfon to flagowiec.
Jednak segment smartfonów premium nadal pozostaje odporny na spadki i utrzymuje wzrost. Zgodnie z danymi Canalys, więcej niż jeden na pięć smartfonów sprzedanych w drugim kwartale to urządzenia flagowe. To właśnie dzięki dobrym wynikom na rynku premium, firmy takie jak Apple utrzymują stabilne przychody, mimo spadającej wielkości sprzedaży.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do: Dostawy smartfonów nadal spadają, ale rynek premium ma się zaskakująco dobrze